Alla inlägg den 17 januari 2014

Av lizzans-life - 17 januari 2014 22:04

Hejsan!

 

Detta är som sagt mitt första inlägg på denna bloggen. Jag har haft andra bloggar förut, både min egen och med mina kompisar! Det va dock ett tag sedan jag bloggade och anledningen till varför jag sluta va för jag det hände vissa saker i mitt liv och jag tappade helt enkelt suget till att blogga, men nu har jag börjat få i ordning mitt liv igen och faktiskt fått tillbaka suget!  

Till att börja med kan jag ju berätta att jag är en 15 snart 16- årig tjej som älskar att lyssna på musik ( one direction ) och att vara med kompisar, bland det bästa som finns! 

Jag har ett eget konto på instagram som bara har med one direction att göra, så om ni vill följa den eller bara titta lite så får ni såklart göra det och den heter :  _love_1_d_

på denna bloggen kommer jag mest skriva om min vardag och mina tankar och kanske lite om one direction om jag inte bara håller det till mitt instagram konto, så vi kan ju börja med att skriva vad som har hänt i dag!   

Det började i går, då jag och min kompis elin tog bussen hem till henne efter skolan och efter ungefär en halvtimma va vi hemma hos henne i värmen igen. Vi gjorde inte så jätte mycket men när klockan var ungefär tio så ringde albin och undra om vi skulle träffas en stund så vi sa ju såklart ja för jag har inte träffat han på jätte länge! Vi gick ut i det kalla vädret och mötte han utanför hennes hus och vi gick mest runt och prata vilket kan va kul oxå, shit vad jag har saknat den killen asså! Men tillslut blev klockan ganska mycket och han va tvungen att gå hem och jag och elin frös ihjäl. Så jag och elin gick upp till hennes rum och bara chillade till vi skulle sova. Anledningen till varför jag sover hos henne från en torsdag till en fredag va för att i dag så skulle vi på "öppet hus" på en gymnasie skola som vi värkligen vill gå på! Vi gick upp halv 5 på morgonen! och tog på oss kläder och sminkade oss och vi tänkte ta hennes moppebil istället för bussen som går kl 06:05 så kommer vi lite tidigare till stationen så vi kan ta ett tidigare tåg till Göteborg. Så vi skyndade oss att göra i ordning oss och skippade frukosten och gick ut till hennes bil men då va batteriet slut.. Så det va ju bara att ta bussen ändå, det gick la bra det oxå för vi han ju med det tidigare tåget ändå haha. När vi va framme på stationen i Göteborg mötte vi elins pojkvän som går på den skolan, och vi hoppa på 330 bussen till kinna och det tog typ 45 att komma fram till skolan. Vi va ungefär en halvtimma förtidiga men hällre det än försena!  Elin känner en tjej som heter josefine som går och bor på den skolan och jag har aldrig träffat henne förut men vi gick till hennes rum och va där tills vi "började" men vi hade jätte kul och vi lärde känna varandre fort! Sen så skulle josefine på lektion och vi började. Och skolan som vi vill gå på är ett naturbruks gymnasium. Så vi va i ett klassrum och fick fika och så pratade lararna lite om skolan osv och jag och elin va ju skit trötta men vi låg ju inte och sov på "lektionen" i allafall hehe. Sen skulle vi ut i den kalla snöstormen bland alla hus och stall osv. Skolan värkade värkligen jätte bra och jag hoppas bara att vi båda kommer in! Sedan vid tolv hade vi lunch och då satt jag och elin bland josefines kompisar och det va la kul förutom att det va bara killar, inte för att jag har några problem med det men det hade ju varit lite roligare om der va tjejer oxå. Och där va "öppet hus" slut och jag och elin gick tillbaka till josefines rum och kollade på film medans hon hade två lektioner kvar innan hon slutade kl 15:00. Istället för att jag och elin tog bussen hem hämtade jossans bror som övningskör och hennes pappa oss och vi åkte hem till henne en stund och åt där och bara va lite, och hon hade en sjuuukt söt chihuahua och jag ville bara ta med den hem och hennes familj va ju sjukt roliga och underbara! Sen skulle hennes mamma in till stan och handla så då släppte hon av mig och elin på stationen så vi skulle ta bussen hem till henne igen. Och när vi vänta på bussen kom elins kille tristan och han kompisar för han skulle med henne hem så vi snackade lite tills bussen kom och vi åkte hem till henne igen efter en lång men en super bra och rolig dag! Albin kom oxå till elin och vi hos henne i ca 2-3 tim innan pappa kom och hämta mig. Och jag fick reda på att Albins föräldrar hade skilt sig vilket är super tråkigt och att hans mamma ska flytta till det området jag bor vilket gjorde mig glad för då kanske jag och Albin kan vara med varandra lika mycket som vi va i sommras, för han bor ca 30 min i från mig + att han går i skolan i Göteborg så vi inte kan träffas på vardagarna. Nu känner jag att detta inlägg blev sjuukt långt och kanske lite rörigt och konstigt men det får bli som det blir, jag ska nog ta och lägga mig snart för är sjukt trött nu, hörs mer i mån!  

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards